Hurjaa vauhtia on menny helmikuu ja nyt on aikaa kotiinpaluuseen enää muutama hassu viikko. Aika upeeta, eikös juu!

Kouluhommat saatiin pulkkaan tos helmikuun 19. päivä perjantaina kun oli viimeiset palautukset. Viimeinen kritiikkisessio oli 24. päivä keskiviikkona. Jännää oli tona vikana perjantaina kun meidät palkittiin koulun puolesta ilmasella ruoalla!

IMG_5963-normal.jpgSeisova pöytä täynnä paikallisia herkkuja... oli enemmän paikallisten mieleen.

Kyl me Heidin kanssa tota ruokaa maisteltiin ja kovasti oltiin otettuja siitä et koulusta sai yhtään mitään ilmaseks ja niinku kiitoksena. Täs vaihees voisin vielä mainita sen että se kritiikkisessio oli yhtä tyhjän kanssa. Tuntu ettei opettajia kiinnostanu yhtää mitä mul oli sanottavaa tms. Tulokset kursseista tulee vasta maaliskuun puoles välis, eli Suomeen palataan tietämättä onko koko opiskelusessio tuottanu yhtää mitään konkreettista tulosta.

IMG_5964-normal.jpgTässä opettajamme näyttävät mallia siitä miten luokissa ei saa sakon uhalla  syödä tai juoda.

Tämä yllättävä vapaus kouluhommista jättikin sitten valtaisan aukon arkeen, elämään ja meidän tunnollisten opiskelijoiden sydämiin. Minkäs sitten teet siinä vaiheessa? No tietty teet niinku paikalliset, eli shoppaat. Ei oo muutakaan tekemista. Koti-ikävissämme suuntasimme sinne ainoaan kotoisaan paikkaan koko Singaporessa: IKEAAN!

IMG_5969-normal.jpgKotoisessa Ikeassa shoppaavat tietty kotoisasti myös Shaolin munkit. Huom. askeettinen pöytä!

Kun oltiin saatu lihapullia ja ehkä jotai kivaa pientä ostosta niin päädyimme takaisin kotiin. Reissun päätarkoitushan oli ostaa Ikean valtavia 30kg muuttolaatikoita, joissa voisimme postittaa osan maallisesta mammonastamme edukkaasti Malesian puolelta Suomeen. Itse laatikon pakkaaminen ja teippaaminen umpeen oli urheilusuoritus sinäänsä ja kun saimme laatikot ahdettua niihin ihaniin isoihin Ikean pusseihin niin voilà matka kohti Johor Bahrun postia saattoi alkaa. Tarkoitus oli mennä taksilla Johor Bahrun postiin ja postittaa laatikot jotka kummallakin painoivat reilu 15 kiloa. Loistava suunnitelma, mutta toteutus hieman ontui.

Oli kaunis perjantai aamu ja takana virkistävästi 5 tuntia yöunta. Ensiksikin normaali taksi ei aja kuin Singaporen rajalle. Ei se mitään. Roudasimme laatikoita hiestä märkänä, perässä laahaten yli Singaporen tullin bussiin josta sitten Malesian tulliin ja sieltä sitten ikuisuuksia jatkuvia käytäviä pitkin Johor Bahrun huikeaan City Squaren kauppakeskukseen. Tässä sitten törmäsimme ongelmaan kaksi: oli joku ihmeen muslimipyhäpäivä josta Singaporessa ei tiedetty yhtikäs mitään ja kaikki toimistot ja virkarakennukset ovat kiinni koko kaupungissa. Mitäs siinä sitten. Turisti-info kertoi että posti olisi auki seuraavana päivänä 8.30-13 että jos sitä silloin tulisi takaisin ja postittaisi...

No ei herranenaika sentään sitä jaksanut jumalattoman isoa pahvilootaa toista kertaa raahata läpi tullien ja julkisen liikenteen, joten päätimme jäädä Johor Bahruun yöksi. Tästä JB:ssä yön yli olemisesta oli ollut puhetta aikaisemminkin, joten loistavasti kaksi kiveä yhdellä linnulla. Eikun laatikoiden kanssa syömään ja sitten etsimään internetkahvilaa, jotta voisimme varata hotellin edukkaasti netistä.

IMG_5987-normal.jpgHotel Grand Paradise, varmasti nimensä veroinen.

Vaikka vanha kunnon Grand Paradise olisi ollut nimensä puolesta loistava valinta ja sijaintinsa puolesta mainio niin majapaikaksi valitsimme vaatimattomasti viiden tähden Thistle hotellin. Sinne sitten Ikean laatikoiden kanssa taksilla, hikisinä ja vailla vaihtovaatteita tai muutenkaan mitään kovin viiden tähden habitusta. Yö ruokineen ja aamupaloineen maksoi noin 40 euroa per nenä. Joten ei paha.

IMG_6000-normal.jpgLaatikkomme onnellisina viiden tähden Thistle hotellin viiden tähden sängyissä!

Kun laatikot oli saatu huoneeseen lepäilemään me meninne ostoksille hankkimaan vaihtovaatteita ja uimapukuja, jotta pystyimme nauttimaan hotellin palveluista täysin rinnoin. Lilluimme altaissa ja kävimme saunassa! Lopuksi söimme ihanan illallisen allasbaarissa:

Herkkupizzaa, bisseä ja kallista kivennäisvettä!

Mahat täynnä ja väsyneinä käperryimme sitten ihaniin pehmeisiin ja isoihin sänkyihin. Katsoimme elokuvakanavaa ja nukuimme maittavasti. Aamulla sitten hotellin aamiainen nassuun, check-out ja taksilla sinne postiin. Onneksi, siis ONNEKSI turisti-infon täti oli oikeassa ja posti oli auki. Saimme paketit lähtemään kohti Suomea. Tästä kaikesta inspiroituneina päätimme palkita itsemme 2h hieronnalla (1h jalka ja 1h kokovartalo) jonka kivuliaita seuraamuksia koemme vieläkin. Mutta siis olipahan reissu!

IMG_6009-normal.jpgIkean laatikkohan matkustaa tietenkin taksissa etupenkillä!